Na skróty

Kierunek intermedia – stacjonarne studia pierwszego stopnia

Kierunek intermedia – stacjonarne, studia drugiego stopnia


Kierunek intermedia – stacjonarne studia pierwszego stopnia

Synchrotron Solaris 2018 2

Czas trwania studiów 6 semestrów
Limit przyjęć 16 osób

 

Przebieg egzaminu wstępnego

  • Etap I - Przegląd i ocena prac kandydatów oraz egzamin teoretyczny (online)
  • Etap II - Egzamin praktyczny (online)

Szczegółowy opis i zasady rekrutacji na kierunku określa załącznik do uchwały rekrutacyjnej dostępny tutaj.

Ważne terminy

  • Rejestracja online: 25 maja – 8 czerwca 2021 r. do godz. 23:45
  • Przesyłanie dokumentów (wielkość do 20 MB): w okresie trwania rejestracji online 25 maja - 8 czerwca 2021 r. do godz. 23:45
    (maturzyści 2021, po ogłoszeniu wyników matur, dosyłają świadectwa dojrzałości do dnia 8 lipca 2021 roku)

Egzamin

  • Etap I - Przegląd i ocena prac kandydatów oraz egzamin teoretyczny (online):
    Zadanie 1 - przegląd i ocena prac kandydatów: kandydaci przesyłają w terminie 25 maja – 8 czerwca 2021 r. za pośrednictwem systemu rekrutacji online prace w formie elektronicznej. Należy w swoim profilu, po kliknięciu w wybrany przez siebie kierunek studiów, w zakładce etapy rekrutacji, udostępnić/dodać pliki. Prezentacja prac medialnych i plastycznych przygotowana być powinna jako zapis wideo do 10 minut lub prezentacja zawierająca materiał wizualny 20 prac. W przypadku plików wideo należy w systemie dodać plik (word/pdf) zawierający link odsyłający do pracy. 
    [Zasady dodawania prac podlegających ocenie do systemu:
    - jeden plik, jedna praca
    - jeden plik, wiele prac
    Łączna suma prac ma wynosić 20.
    Kandydat może także jako plik umieścić link (link zapisany w pliku pdf), który będzie odsyłał do pracy, która ma podlegać ocenie.
    Do 14 czerwca 2021 r. komisja przegląda i ocenia przesłane prace bez uczestnictwa kandydatów.
    Następnie kandydaci biorą udział w egzaminie teoretycznym online (za pośrednictwem systemu informatycznego udostępnionego przez uczelnię) w terminie 15, 16, 17* czerwca 2021 r. (kandydat otrzymuje indywidualny termin egzaminu)
  • Etap II - Egzamin praktyczny (online): 21, 22, 23 czerwca 2021r.(kandydat otrzymuje, wykonuje i odsyła opracowane samodzielnie zadanie)

    * termin uzależniony od liczby kandydatów

Sekretarz ZR informuje online kandydatów o dokładnej dacie i godzinie oraz formie, w którym odbędzie się egzamin. Należy systematycznie sprawdzać komunikaty na swoim osobistym koncie na stronie elektronicznej rekrutacji.

Uwaga: prosimy nie zostawiać rejestracji online na ostatni dzień i ostatnie godziny działania sytemu - czas rejestracji wraz z przesłaniem dokumentów oraz dodawaniem plików podlegających ocenie to ok 1,5 h. System zamyka możliwość edycji danych przez kandydata 8 czerwca 2021 r. o godz. 23:45

Lista artystów, o których wiedza wymagana jest do egzaminu na studia pierwszego stopnia.
1. Marcel Duchamp
2. Banksy
3. Tadeusz Kantor
4. Man Ray
5. Stelarc
6. Władysław Strzemiński
7. Nam June Paik
8. Władysław Hasior
9. Ai Weiwei
10. Marina Abramovic
11. Andy Warhol
12. Jenny Holzer
13. Krzysztof Wodiczko
14. Magdalena Abakanowicz
15. Joseph Beuys
16. Jeffrey Shaw
17. Józef Robakowski
18. Bill Viola
19. John Cage
20. David Rokeby
21. Paul Sermon
22. Masaki Fujihata
23. Roman Opałka
24. Katarzyna Kozyra
25. Jackson Pollock
26. Kazimierz Malewicz
27. Chris Burden
28. Jerzy Grotowski
29. Yves Klein
30. Herman Nitch


Dane teleadresowe

Dziekanat Wydziału Intermediów
kierunek: intermedia
stacjonarne, studia pierwszego stopnia
ul. Piłsudskiego 38/3
31-111 Kraków
pokój nr 5 (II piętro)


mgr Katarzyna Soja-Blumhoff
tel. 12 422 64 22
504-087-451
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Do odwołania prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.


Kierunek intermedia – stacjonarne, studia drugiego stopnia

ICIA 2020 5

Czas trwania studiów 5 semestrów
Limit przyjęć 12 osób

 

Przebieg egzaminu wstępnego

  • Zadanie I - Ocena portfolio i CV kandydata (online)
  • Zadanie II - Rozmowa kwalifikacyjna (online)
  • Zadania III - Praktyczny sprawdzian wiedzy i umiejętności kandydata (online)

Szczegółowy opis i zasady rekrutacji na kierunku określa załącznik do uchwały rekrutacyjnej dostępny tutaj.

 

Ważne terminy

  • Rejestracja online: 25 maja – 8 czerwca 2021 r. do godz. 23:45
  • Przesyłanie dokumentów (wielkość do 20 MB): w okresie trwania rejestracji online 25 maja - 8 czerwca 2021 r. do godz. 23:45 z
    (dyplomanci 2021 dostarczają dyplom ukończenia studiów wyższych lub zaświadczenia o uzyskaniu takiego dyplomu do dnia 8 lipca 2020 r.)

Egzamin: 

  • Zadanie I - ocena portfolio i CV kandydata (online): kandydaci przesyłają CV i portfolio w terminie 25 maj – 8 czerwca 2021 r. za pośrednictwem systemu rekrutacji online prace w formie elektronicznej. Należy w swoim profilu, po kliknięciu w wybrany przez siebie kierunek studiów, w zakładce etapy rekrutacji, udostępnić/dodać pliki. Prezentacja prac medialnych i plastycznych przygotowana być powinna jako zapis wideo do 10 minut lub prezentacja zawierająca materiał wizualny 20 prac. W przypadku plików wideo należy w systemie dodać plik (pdf) zawierający link odsyłający do pracy.
    [Zasady dodawania prac podlegających ocenie do systemu:
    - jeden plik, jedna praca
    - jeden plik, wiele prac
    Łączna suma prac ma wynosić 20.
    Kandydat może także jako plik umieścić link (link zapisany w pliku pdf), który będzie odsyłał do pracy, która ma podlegać ocenie.
  • Zadanie III – praktyczny sprawdzian wiedzy i umiejętności kandydata (online): 21, 22 czerwca 2021 r. (kandydat otrzymuje 21 czerwca 2021r. treść zadania, które po samodzielnym opracowaniu odsyła 22 czerwca 2021r.)
  • Zadanie II - rozmowa kwalifikacyjna (online): 24, 25 czerwca 2021 r. (rozmowa online za pośrednictwem systemu informatycznego udostępnionego przez uczelnię - kandydat otrzymuje indywidualny termin egzaminu)

Sekretarz ZR informuje online kandydatów o dokładnej dacie i godzinie w którym odbędzie się egzamin. Należy systematycznie sprawdzać komunikaty na swoim osobistym koncie na stronie elektronicznej rekrutacji.

Uwaga: prosimy nie zostawiać rejestracji online na ostatni dzień i ostatnie godziny działania sytemu - czas rejestracji wraz z przesłaniem dokumentów oraz dodawaniem plików podlegających ocenie to ok 1,5 h. System zamyka możliwość edycji danych przez kandydata 8 czerwca 2021 r. o godz. 23:45

Spis lektur zalecanych dla kandydatów na kierunek intermedia

  • D. Higgins, Intermedia i inne eseje, Akademia Ruchu, Warszawa 1985
  • K. Wilkoszewska, Wariacje na postmodernizm, Księgarnia Akademicka, Kraków 1997
  • R. Kluszczyński, Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999
  • E. Nurczyńska–Fidelska, W świecie mediów, Rabit, Kraków 2001
  • B. Reeves, C. Nass, Media i ludzie, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2000
  • Intermedialność w kulturze końca XX wieku, red. A. Gwóźdź, S. Krzemień–Ojak, Trans Humana, Białystok 1998
  • A. Gwóźdź, Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, Universitas, Kraków 2001
  • J.O. Green, Nowa era komunikacji, Prószyński i S–ka, Warszawa 1999
  • F.A. Yates, Sztuka pamięci, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1997
  • S. Sontag, O fotografii, Karakter, Kraków 2009
  • M. Ostrowicki, Wirtualne realis. Estetyka w epoce elektroniki, Universitas, Kraków 2006
  • Yi–Fu Tuan, Przestrzeń i miejsce, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1987
  • Postmodernizm – antologia przekładów, oprac. R. Nycz, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków 1997

Dane teleadresowe

Dziekanat Wydziału Intermediów
kierunek: intermedia
stacjonarne, studia drugiego stopnia
ul. Piłsudskiego 38/3
31-111 Kraków
pokój nr 5 (II piętro)


mgr Katarzyna Soja-Blumhoff
tel. 12 422 64 22
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Do odwołania prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie | pl. Jana Matejki 13, 31-157 Kraków | +48 12 299 20 00 |

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.