Zaznacz stronę

„Co zatem możemy powiedzieć dzisiaj o prywatności w sztuce? Czy nie jest przypadkiem czymś niepoddającym się teatralizacji, ujęciu w spektakl? Tak, że właściwie ją pomijamy? Czysto nowoczesne podejście, że to, co prywatne, jest publiczne, zakłada kompletną widzialność. Tymczasem dzisiaj to, co prywatne, raczej unika widzialności. Teraz prywatne pozostaje wstydliwe i głęboko schowane” – pisze we wstępniaku nowego numeru redaktor naczelna Magdalena Ujma. Kontynuuje: „Więc prywatność dzisiaj to po prostu znikanie z radaru widzialności, niewykrywalność. Zawsze mnie zastanawiało, co dzieje się, gdy zdjęcie zostanie zrobione, rolka nakręcona. Wyobrażam sobie, że wszystkie te osoby prężące muskuły, pokazujące profil od korzystniejszej strony, wciągające brzuch, by wypaść jak najnaturalniej, po prostu rozluźniają się jak sportowcy po wyczerpującym starcie. Rzucają się na bieżnię, machają rękami i nogami”.

Wokół  „Restartu” zgromadziło się opiniotwórcze środowisko promujące sztukę współczesną. Z możliwości wypowiadania się na naszych łamach korzystają czołowi krytycy sztuki i znawcy tematu, dla których „Restart” stanowi platformę wymiany myśli – ku zadowoleniu czytelników, mogących śledzić kolejne odsłony „Restartu” (w każdy piątek!) i obserwować wydarzenia głównego nurtu sztuki najnowszej, w całym bogactwie jej różnorodnych przejawów. Oferujemy recenzje, dokumentacje wystaw, felietony, teksty teoretyczne i wywiady – wszystko  bogato ilustrowane i na najwyższym poziomie merytorycznym. Czego chcieć więcej?

W pierwszej odsłonie proponujemy:

– recenzję Katarzyny Oczkowskiej o wystawach Grupy 13 w Cricotece pt. Dziewczyny mają wam coś do powiedzenia,

– dokumentację cyklu wystaw „Bunkier Kolekcja. Odmiana przez przypadki” w Bunkrze Sztuki,

– rozmowę Michała Pilikowskiego z Karolem Badyną.

Widzimy się na www.restartmag.art