Wybory 2024
Komunikaty dotyczące wyborów 2024
Ogłoszenie listy ostatecznie zgłoszonych kandydatów na funkcję Rektora
Uczelniana Komisja Wyborcza ogłasza listę ostatecznie zgłoszonych kandydatów na funkcję rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie na kadencję 2024-2028:
- prof. dr hab. Andrzej Bednarczyk
Powołane zostało kolegium elektorów, które dokona wyboru Rektora
Zgodnie z Ordynacją Wyborczą Rozdział 2, par. 11, pkt. 7 przewodniczącą kolegium jest prof. dr hab. Elżbieta Pakuła-Kwak
Uczelniana Komisja Wyborcza, 12 marca 2024 roku powołała Kolegium Elektorów (link do Uchwały nr 12/2024 Uczelnianej Komisji Wyborczej ASP w Krakowie z dnia 12 marca 2024 r. w sprawie Powołania Kolegium Elektorów)
Skład kolegium Elektorów stanowi załącznik nr 1 do Uchwały nr 12/2024 (link do załącznika)
Kalendarz wyborczy na funkcję Rektora
26 lutego/poniedziałek
Uczelniana Komisja Wyborcza ustala liczbę przedstawicieli studentów i doktorantów w oparciu o liczbę elektorów (zgodnie ze złożonymi oświadczeniami)
1 marca/piątek
Zakończenie wydawania/pobierania kart zgłoszeniowych na kandydatów na rektora przez Senatorki i Senatorów
12 marca/wtorek
Powołanie kolegium elektorów przez Uczelnianą Komisję Wyborczą (nauczyciele akademiccy, pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, studenci, doktoranci)
19 marca/wtorek
Zakończenie składania do Uczelnianej Komisji Wyborczej kart zgłoszeniowych kandydatów na rektora przez Senatorki i Senatorów
27 marca/środa
Nadzwyczajne posiedzenie Senatu, podczas którego odbędzie się:
- opiniowanie kandydatów na rektora,
- podjęcie przez Senat uchwaly w sprawie wskazania kandydatów na rektora
28 marca/czwartek
Uchwała Uczelnianej Komisji Wyborczej w sprawie ostatecznej listy kandydatów na funkcję rektora
29 marca – 16 kwietnia
Kampania wyborcza
17 kwietnia/środa
Cisza wyborcza
18 kwietnia/czwartek
Wybory rektora Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
19 kwietnia/piątek
W przypadku rozstrzygnięcia wyborów rektora podczas pierwszego zebrania wyborczego, Uczelniana Komisja Wyborcza podejmuje uchwałę w sprawie stwierdzenia ważności wyborów
W przypadku jeśli podczas pierwszego zebrania wyborczego rektor nie zostanie wybrany, Uczelniana Komisja Wyborcza podejmuje uchwałę w sprawie ogłoszenia drugiego zebrania wyborczego
19-23 kwietnia
Kampania wyborcza przez drugim zebraniem wyborczym
24 kwietnia/środa
Cisza wyborcza przed drugim zebraniem wyborczym
25 kwietnia/czwartek
Drugie zebranie wyborcze
26 kwietnia/piątek
W przypadku rozstrzygnięcia wyborów rektora podczas drugiego zebrania wyborczego, Uczelniana Komisja Wyborcza podejmuje uchwałę w sprawie stwierdzenia ważności wyborów
Kalendarz wyborczy na funkcję rektora dla Rady Uczelni
19 marca/wtorek
Złożenie do Uczelnianej Komisji Wyborczej przez Radę Uczelni listy kandydatów na funkcję rektora
27 marca/środa
Podjęcie przez Radę Uczelni uchwały w sprawie wskazania kandydatów na rektora
Powołana została Uczelniana Komisja Wyborcza
Przedstawiciele nauczycieli akademickich z wydziałów:
- dr Michał Sroka – Wydział Malarstwa,
- prof. dr hab. Andrzej Zwolak – Wydział Rzeźby,
- dr Maja Starakiewicz – Wydział Grafiki,
- dr Joanna Łapińska – Wydział Architektury Wnętrz,
- dr Anna Mokrzycka-Wagner – Wydział Form Przemysłowych,
- dr Karina Niedzielska – Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki,
- dr Maciej Gniady – Wydział Intermediów.
Przedstawiciel nauczycieli akademickich z jednostek ogólnouczelnianych i samodzielnych (Biblioteka Główna ASP, Studium Języków Obcych, Studium WF):
- mgr Anna Lech
Przedstawiciel studentów:
- Jakub Kuźma
Przedstawiciel doktorantów:
- Olga Konik
Przedstawiciel pracowników niebędących nauczycielami akademickimi:
- Magdalena Stawowy-Sarara
Obowiązki Uczelnianej Komisji Wyborczej (UKW) to m.in.:
- ustalenie kalendarza wyborczego,
- utworzenie okręgów wyborczych,
- organizowanie zebrań wyborczych podczas wyborów rektora,
- rozstrzyganie wątpliwości dotyczących spraw związanych z przebiegiem wyborów,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością Okręgowych Komisji Wyborczych (OKW),
- stwierdzenie ważności wyborów